חנות וירטואלית

התופעה של "אני רוצה שתהיה לי חנות באינטרנט" מתפתחת בקצב לא רגיל אפילו עוד לפני שבעל העסק יודע או מבין אם הוא צריך בכלל חנות וירטואלית באינטרנט. אחת השגיאות הנפוצות היא השקעת משאבים עסקיים בתחום האינטרנט (לרוב המשאב העיקרי הוא השקעה כספית) בתקווה לגייס לקוחות חדשים וליצור מכירות דרך האינטרנט באמצעות החנות שבעל עסק הקים.

חנות וירטואלית, האם אני צריך את זה ולמה ?
התופעה של "אני רוצה שתהיה לי חנות באינטרנט" מתפתחת בקצב לא רגיל אפילו עוד לפני שבעל העסק יודע או מבין אם הוא צריך בכלל חנות וירטואלית באינטרנט. אחת השגיאות הנפוצות היא השקעת משאבים עסקיים בתחום האינטרנט (לרוב המשאב העיקרי הוא השקעה כספית) בתקווה לגייס לקוחות חדשים וליצור מכירות דרך האינטרנט באמצעות החנות שבעל עסק הקים.


צריך לחשוב מה מטרת החנות.
האם החנות הוירטואלית שאתם מעוניינים להקים היא חנות המיועדת ללקוחות שלכם ומטרתה העיקרית היא להקל עליהם ולאפשר להם להזמין רשימת מוצרים מרוכזת כל פעם מחדש (לדוגמה  אם אתם חנות לציוד משרדי) במקום להתקשר למזכירה שלכם ולעבוד אחד אחד מול הרשימה, או כדי לבנות חנות וירטואלית על מנת לגייס לקוחות חדשים ולהגדיל רווחים בחברה, או אולי המטרה היא גם וגם.


לאחר שהחלטתם שאתם מעוניינים בגיוס לקוחות חדשים והגדלת רווחים, יש לעשות מחקר קטן ופשוט שיכול לעזור לכם לא להיכנס לבור ללא תחתית.
כל עסק צריך לבדוק תחילה מול מי הוא הולך להתחרות באינטרנט, לבדוק מי הם המתחרים ואילו מוצרים הם מוכרים ובכמה.
בדרך כלל, רוב החנויות הקטנות אינן יכולות להתחרות מול אתרים המציעים מוצרים במחירים זולים, לרוב במחירים שחנות קטנה, הקונה כמויות קטנות, קונה מהספק. לדוגמה, עט יוקרתי מדגם "AAA" שבעל חנות מקומית קונה מהספק במחיר של 100 שקלים + מע"מ ומוכר בחנות במחיר של 140 ₪ + מע"מ.
 על בעל העסק לעשות בדיקה מול המתחרים באינטרנט ולבדוק בכמה הם מוכרים את אותו המוצר. אני בטוח שאם המתחרים מוכרים ב 115 ₪ + מע"מ את אותו העט,לדוגמה, כולל משלוח, מבחינה עסקית זה לא כדאי ואין לזה סיכויי הצלחה. אם אפשר, רצוי להחליף ספק ולקנות ממנו עט במחיר זול, פחות מ 100 ₪ + מע"מ, כדי שיהיה כדאי למכור, כולל משלוח, ולהרוויח.


עשינו מחקר מתחרים ואנחנו יכולים לעמוד במחירים.
לאחר שהכול הובהר כראוי, בדקתם והבנתם מול מי אתם עומדים להתחרות, השלב הבא מחייב לעשות בדיקות נוספות כמו "מה המוצר שאני מוכר". ישנם מספר סוגי שירותים שאפשר למכור באמצעות חנות וירטואלית.
 

  1. מוצרים פיזיים.
    את המוצרים האלו לא ניתן לשלוח אונליין ויש צורך בעבודת הכנה כמו, בדיקת הכתובת למשלוח, ניהול מו"מ מול הקונה בטלפון, בדיקת מלאי, האם המוצר קיים אצל הספק , להזמין את המוצר ורק אחר כך לשלוח לכתובת של הקונה.
    דוגמה למוצרים פיזיים: טלוויזיה, תנור, טלפון, מחשב ועוד.
     
  2. מוצרים דיגיטאליים.
    מוצרים אלו לא מחייבים כתובת משלוח ומה שחשוב זה תקינות האימייל של הקונה כי למעשה לאחר התשלום הקונה יכול להוריד את המוצר ישירות מהאתר או על ידי קבלת קישור להורדת המוצר ישירות לתיבת המייל שלו.
    מוצרים דיגיטאליים לדוגמה: ספר קריאה בפורמט PDF, הורדת תוכנה, קניית מנוי באתר זה או אחר ועוד.


האם אתם רוצים שהגולשים ישלמו אונליין בכרטיס האשראי או בשיטה הישנה, בטלפון?
כאשר מדובר במוצרים דיגיטאליים, ספק רב אם מישהו ימשיך לגלוש בחנות וירטואלית מהסוג הזה כאשר לא מתאפשר לו לקנות עכשיו "ומייד", לשלם ולקבל את מה שהוא קנה במקום. בחנויות מהסוג הזה יש אפילו חובה לתת אפשרות לשלם אונליין  ב- PAYPAL או בעזרת ספק סליקה חיצוני אחר כמו "פלא קארד" או "פייקארד" הישראלים. כמובן יש להשאיר את האפשרות של "התקשרו אליי" על מנת לתת לכם פרטי אשראי" לכל מקרה.


סליקה באתר, למה להשתמש בספק חיצוני ולהתחלק אתו באחוזים כאשר אני יכול לבנות טופס מאובטח SSL ולקחת כרטיסי אשראי ולסלוק אצלי במשרד, גם ככה יש לי מסוף?
כל הנושא של סליקת כרטיסי אשראי, עבר מהפך קטן בשנת 2012 ובמיוחד לאחר פריצות לשרתים ישראלים, על ידי "אקר סעודי", אשר שמרו פרטי אשראי ועוד פרטי לקוחות בשרתיהם. לפי החוק, התקן אמור להיות 1 PCI LEVEL והסליקה מתבצעת בשרתי חברת הסליקה שאתם אתם עובדים. רוב בעלי החנויות הווירטואליות קיבלו מחברות אשראי מסמך אשר מחייב אותם לעבור לשיטת תשלום עם תקן PCI LEVEL 1 .

השיטה הישנה להשאיר פרטי אשראי בדף קניה של האתר, לא עומד בתקן PCI LEVEL 1 מסיבה פשוטה, חברת אשראי לא יכולה להיות בטוחה שבעלי האתרים לא שומרים פרטים רגישים של הלקוחות. לכן בדף הקנייה בעלי החנויות וירטואליות שומרות למעשה את הפרטים הבסיסיים ואת עגלת הקניות (רשימת המוצרים שהוזמנו) ולאחר לחיצה על "שלח הזמנה" מועבר הגולש לדף תשלום מאובטח של אותה חברת סליקה שאתה אתם עובדים. לאחר שהכול התבצע כראוי והלקוח חויב, מועבר הלקוח חזרה לאתר שלכם להמשך גלישה.

תקן זה מבטיח מבחינת חברת האשראי שאין בשרתים של אתרי המכירה פרטי אשראי של הלקוחות . שיטת העבודה הזאת מוכרת שנים בחו"ל ובישראל. לאחר  גל הפריצות שהיו בשנת 2012 כל אתרי המכירה חויבו בתקן זה ולמעשה, אם יקרה משהו לבסיס המידע של האתר  כאשר הוא לא מתנהל לפי התקן המחייב, בעל האתר, שהוא הבעלים של החנות הוירטואלית, ישא באחריות אישית במקרה של דליפת פרטים רגישים.


יש לנו הכול ואנחנו החלטנו להקים חנות וירטואלית, מה אנחנו צריכים לדעת עוד ?
השלב האחרון הוא שלב מציאת חברה מקצועית לבניית חנות וירטואלית שיכולה לספק לכם את כל הנדרש. הדברים החשובים ביותר שיש לקבל מהחברה, גם אם זה עולה קצת יותר, הם תמיכה וזמני מענה סבירים על מנת שהתנהלות תתנהל כראוי (חברה שבכל הזדמנות רושמת לכם שזמני מענה בין 2-4 ימי עסקים, תמשיכו לחברה אחרת).

חברות רבות יכולות להציעה לכם אפשרויות רבות בניהול האתר, אך למעשה לא משנה מה הם מציעים לכם אם ממשק הניהול לא נוח וולא ידידותי ואתם מסתבכים כל פעם מחדש. אין צורך ברשימה מפוצצת של אפשרויות, כולנו מכירים את הביטוי "מרוב עצים לא רואים את היער". הצעה שלנו היא לא להתפתות לרשימה ארוכה של האפשרויות הרבות המצורפות להצעות המחיר, בדרך כלל שישים אחוז מההצעות לא תבינו או שלא תשתמשו בהם.

האתר אמור להיות פשוט ביותר, מובן ביותר, נגיש וקל לתפעול. כל מה שמעבר לזה, זה ניפוח מחירים ובלבול מיותר שמטרתו לפתות אתכם.


האפשרויות שאתם צריכים בכל חנות וירטואלית הם:

  1. ניהול קטגוריות מוצרים.
  2. ניהול מלאי מוצרים.
  3. ניהול לקוחות.
  4. ניהול הזמנות שהתקבלו.
  5. ניהול מוצרים קשורים.
  6. הרשמה רגילה למשתמשי האתר.
  7. הרשמה דרך FACEBOOK.
  8. הדפסת הזמנות שהתקבלו.
  9. ניהול סטאטוסים של הזמנות שהתקבלו.
  10. אפשרות לשלם בשיטת "התקשרו אליי"
  11. אפשרות לשלם בעזרת PAYPAL או כרטיס אשראי עם אחת מהחברות בארץ.


סיכום הנושא ותשעה דברים שחובה לדעת!

  1. עשו סקר שוק מול מתחרים שלכם ובררו בכמה הם מוכרים מוצרים זהים למוצרי החנות שלכם והאם אתם יכולים לעמוד במחירים האלו.
  2. חשבו מה מטרת החנות הוירטואלית שלכם, להקל  על לקוחות קיימים בהזמנות חוזרות או לגייס לקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות.
  3. בדקו טוב את הספק שהולך לסלוק את כרטיסי האשראי של לקוחותיכם, כמה עולה פתיחת חשבון, כמה עולה כל רשומה ומה האחוזים שלה.
  4. בדקו האם ספק הסליקה שלכם קיבל אישור תקן 1 PCI LEVEL.
  5. בדקו מי החברה שבונה עבורכם את האתר.
    חפשו דף המלצות ופנו ישירות ללקוחות קיימים (פשוט התקשרו).
    בדקו  את תיק העבודות, האם הוא מרשים, האם החברה כבר הקימה בעבר חנויות וירטואליות. זה עשוי להיות יתרון, אך לא בהכרח אלו שאין להם בניית חנויות בתיק העבודות אינם מומחים!
  6. בדקו מה אתם מקבלים אך זכרו, זה שתקבלו עשרה דפי A5 עם רשימת אפשרויות, לא אומר שיש לכם "הכול" כי לרוב אין צורך בכך ולא צריך לשלם בעבור זה.
  7. חפשו את המחיר השפוי ולא את המחיר הזול ביותר.
    מחיר זול ביותר בדרך כלל מבטל שירות מסוים כמו למשל תמיכה טלפונית. (התמיכה היחידה  שתקבלו היא בעזרת אימיילים בלבד), בררו מה השירות שאתם מקבלים ומה תנאי תמיכה והאם התמיכה בהמשך כרוכה בתשלום.
  8. אם החלטתם להגדיל את ההכנסות ואת מעגל הלקוחות, תצטרכו להוריד את המחירים ולהשוות למחירים של המתחרים שלכם או אפילו למכור במחיר זול יותר. אחרת, קשה יהיה לשכנע גולש מזדמן לקנות אצלכם וכך לא תצליחו להמיר את הגולש המזדמן ללקוח.
  9. עיצוב -  מעבר לעיצוב יפה עדיף שיהיה עיצוב נוח ומובן, עיצוב שלא יבלבל את הגולש ושישדר באופן הכי ברור את רוב האלמנטים העיקריים בכל דף ודף. דברים שאין במלאי, יש להוריד מהאתר ולא להציג.


גילוי נאות, גם אנחנו מספקים חנויות וירטואליות במחיר שאסור לפספס.
לקבלת מפרט ומחירון חנות וירטואלית, לחצו כאן.

 

מתקשים להחליט וחושבים שלא קיבלתם מספיק תשובות ?
יש לכם שאלות ? אתם מוזמנים לשאול כאן למטה.